13 Random Things You're Dying to Know

After working entirely too much this weekend- thank you training camp kick-off plus a 2-day music festival- I just didn't have anything weekend-recap worthy today. I still squeezed in some work around the house and some relaxing/movies/popcorn with Jared but no pictures or anything exciting like that ;) I was definitely a bad blogger over the weekend. I mean, I haven't even been able to catch up on Twitter and Instagram!! What's a blogger to do?! 

So instead of the typical Monday recap post, I'm going to be ultra-random (Something I'm pretty good at, I'd say) and tell you the 13 most random facts about me that I know you're all dying to know. Andddd go:

My favorite number is five. When I met my college roommate we discovered it was her favorite number too… we were CERTAIN it was meant to be.
Oh hello, Hollister and way too many blonde highlights…..

I don't owe an iPhone…. Team Android all the way! (Ok, not by choice…)

I'm a super plain-Jane eater. Hamburger? Ketchup only. Salads? Hold the egg, onions, cheese or anything else weird while you're at it!

I still don't know what to be when I grow up. Sure, there are a few 'dream jobs' in mind… but sometimes I wonder why I didn't go to school to become an architect, a pharmacist or a teacher. All completely different paths that I think I would have loved!

Instead, I got my B.A. in Print Communications (aka- journalism) with minors in Marketing and Graphic Design. Clearly, I have too many interests!

As obsessed as I am with dogs, I've never owned one. I'm allergic to them ALL!
I'll take one of each please. And a lifetime supply of Benadryl.
My first screen name as a kid with AOL, like, 3.0 was Tigger3710.

I sang my first and only solo during my senior year in the Spring Musical. Our school did "Working" and I was a millworker. Go ahead and Youtube that song, I dare you.

Kayla and I saw Katy Perry in concert 2 years ago and it's still the best live performance I've ever seen to-date. SO incredible.

I really suck at walking in heels. Really, really suck. Someone pleeeease teach me your ways.

My dream vacation would be to Italy. Rome, Venice, Naples, Florence, Milan… I'd want to see it all. Hellllo 5-year anniversary trip!? ;)

As a kid when Furby was a big deal and sold out everywhere around Christmas, I sat in my room and called every toy store I could think of until I found a store that had them in stock. I was probably 10.

I've been best friends with my BFF for 14 years now. She and I have literally been through it all and I don't know what I'd do without her. She's the only person I went to jr high/high school that I still talk to regularly. 

In bookstores, I take pictures of books I want to read so I can remember to look them up at the library. I'd say at least half my phone is pictures of book covers. Nerd ALERT.

So- did you learn anything??? Scare you off at all?? ;) Tell me something random about YOU and have a great Monday!

40 comments

  1. Great facts! I was in a book store over the weekend and took a picture of a book that I wanted to read with my phone! As soon as a I did an employee came over and gave me trouble and stood there and watched over my shoulder until I deleted it! I was pretty mad! I was like how else do you expect me to remember the title of the book??! Bah!
    xo

    ReplyDelete
  2. Sooo sad you are allergic to all dogs!!

    I totally take pics of books too! LOL!! How else is a girl suppose to remember them all!?

    ReplyDelete
  3. I wish you could have a puppy!! I am also terrible at walking in heels - someone needs to do a post about how to do actually do it! Hmm something random...within 5 minutes of getting out of bed, I have to make it. It's like I can't start my day without having my bed made haha.

    ReplyDelete
  4. Lots of new things learned pretty girl. I love your short hair and young Erin. I also think you would be an amazing teacher but we already talked about that. hehe I only like mayo on my hamburger. But I mean...I am a non plant eater so that's not surprising.

    ReplyDelete
  5. Love your hair short!!! Boo for being allergic to puppies :(

    I dont even own any heels I despise wearing them

    I could totally see you being a teacher!!!

    ReplyDelete
  6. Ah my dream vacation is Italy too, Hubby and I are going to start a little savings account to put some money away for our 5 year anniversary trip too!

    xoxo
    Petchie
    http://psblogbook.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. You should check out the Goodreads app, you could stand in bookstores and scan books to put on your read later list until you heart was content saving all that picture space on your phone. :)

    ReplyDelete
  8. twinzies - favorite # is 5! volleyball # all the way from middle school through college, team android >>>, and I too have not a clue what I want to do 'when I grow up'. I went to college to be a pharmacist {didn't work out obvi}, and I get jealous that my husband has summers off so that made me want to teach kindergarten. What would be my dream job , I think, is to design hallmark cards, event plan/interior decorate, and be a professional organizer all while working from home with 4 kids! haha!

    ReplyDelete
  9. I love posts like these! I was OBSESSED with having a furby when I was younger too. Then, I got one and it creeped me out so I shoved it in my closet and it would still talk! Who's idea was it to invent those?!

    ReplyDelete
  10. Ahhh Katy Perry, take me bacckkk! ALSO -- I have about a million and a half pics of book covers from bookstores so I can remember. So much easier than writing them down, lol!

    Mwaahhh!

    ReplyDelete
  11. yay for training camp kickoff! Seriously with this cold weather I was wondering where the football games were this weekend? I am so looking forward to your friday link up! And I love the facts :)

    ReplyDelete
  12. In a childish sorta nostalgic way, I miss AOL instant messenger! My name was GBabie101.. LOVED those days. It was when the social media was just in its infancy and you would race home from school to talk to the people you just left. It was awesome and I do miss it...ah, the easy days :)

    Ginny
    www.buttergirldiaries.com

    ReplyDelete
  13. I love random facts :) They are my favorite!!!

    ReplyDelete
  14. I take pictures of book covers to remember them too! Thought I was the only one!

    ReplyDelete
  15. I do the SAME THING with books - why buy them when the library is free?! & I can't walk in heels either. It's terrible.
    BUT I think your job is super cool. SUPER cool.

    ReplyDelete
  16. i suck at walking in heels, too. and can i come to italy with you, please???

    ReplyDelete
  17. HAHA. I love that you take a picture of the book cover! Genius.

    ReplyDelete
  18. I didn't know our majors were so similar! I was an English major with a minor in COMM: Media Studies! And I don't have an iPhone either haha, I feel so out of the loop when I can't see people's precious little emojis, but I love my little Samsung Galaxy haha.

    ReplyDelete
  19. Ohhh man. You just brought me back to the day of furbies and tomagotchis and all that jazz. Furbies scared the CRAP out of me.. but of course, I ended up with one because...well.. who didn't?! My first screen name was "totallydance101" Hahaha. I love your random posts. They are the best! =D Sallie & Perkins take the cake though. I look forward to seeing them every week! =D

    ReplyDelete
  20. I love posts like this! My first screen name was "flyergrl91" because I was a flyer on my cheerleading squad... so embarrassing. And I'm totally planning to leave the iPhone family and switch over to the Galaxy as soon as I can, so much cooler!

    ReplyDelete
  21. I love seeing old pictures! This post made me laugh just thinking at things like my first AOL screen name. Oh goodness, growing up is fun ;)

    ReplyDelete
  22. i'm pretty sure i said "omg me too" in my head to about every other of your fun facts!! lol and i've never been, but katy perry seems like an AMAZING concert!

    ReplyDelete
  23. I happen to love the blonde highlights on you... they looked great!

    ReplyDelete
  24. Random posts are great! Yeh! Football Season is almost here....sorry you have to work so much :(
    Oh my goodness, I am seriously as plain Jane as they come with food! My 19 month old eats more foods than I do! Chicken nuggets with no sauce, cheeseburger plain (not even ketchup!), salad usually consists of lettuce, croutons, cheese, and dressing! lol!
    Random fact about me? Favorite # and my # in all sports is 6 :) I love singing karaoke so much that when my friends and I used to go to Cedar Point we always went to the "recording studio" and layed down some tracks! I have recordings of Madonna's "Like a virgin", Tim McGraw's "Don't take the girl", Amy Grant's "Baby, baby", and TLC's "Waterfalls". I even did Left Eye's rap! lol! Back in the day I also recorded "Wanted Dead or alive" and "When the children cry" with my dad! lol!

    ReplyDelete
  25. Where did you go to college? Just wondering in all my stalker-like tendencies. Haha...

    I loved this list. My first screen name was "The1HollyBerry" and I'm dying of embarrassment as we speak.

    We just got back from our 5 year anniversary trip (Virgin Islands)...you should totally take a trip! It's worth it! If anyone can swing it, it's Sallie & Perkins. :) Have a great Monday!!!!

    P.S. Here's a random fact about me: One of my biggest, irrational fears is finding bugs in my food. I think about it almost EVERY time I start to eat something and often have re-ocrruing dreams about it. Haha...its ridiculous.

    ReplyDelete
  26. Hey, my bachelor's is in journalism too! My minor is English, but I wanted to PR. My school wouldn't let me major in one thing and minor in another that were in the same school. I didn't want to double major so I just took another route....... And now I'm not even a journalist. Ha!

    ReplyDelete
  27. Those puppies are so damn adorable. I hate when allergies get in the way of pet ownership.

    I feel like we've talked about this before but 5 is my favorite number as well.

    OK, taking pictures of books? That's random! I usually type them into the notes section of my phone (yes, it's an iPhone).

    ReplyDelete
  28. Fate I tell you because I did Working in high school too!

    ReplyDelete
  29. I do the same thing in bookstores!! Or if someone tells me about a good book or I read about it online, I put it on a list in the notes section of my phone. I almost never get around to reading any of them for some reason, so the list just gets longer and more useless haha.

    ReplyDelete
  30. I could run sprints in my tallest heels!! All it takes is practice!! The more you wear them..the better you will get! (I wear heels EVERY DAY!) :)

    ReplyDelete
  31. I do the same thing with book covers, haha! And about the heels: my mom told me that the best way to walk in heels is like they're regular flats, from heel to toe. It's best to learn in wedges, then go to pumps. I hope this helps!

    ReplyDelete
  32. Five is my favorite number too!!! And team picky eaters unite :)

    ReplyDelete
  33. Katy Perry is the best and I love that you and your bff have been through it all and friends for so long, same with me and my bff :-)

    ReplyDelete
  34. All dorms must look the same ;) Those walls look awfully familiar! haha.

    I don't do heels either, being 5'10" I would really tower over everyone (the bf included)!

    ReplyDelete
  35. You and your BFF are so cute!

    Love that you called toy stores to find Furbys. Such a go-getter ;)

    Annnd, I love that you take pics of book covers. Such a great idea!

    ReplyDelete
  36. Love this!! :) I was obsessed with blonde highlights and Hollister in college too. HAHA!

    ReplyDelete
  37. I do that too with the book covers... my husband thinks i'm actually insane.

    ReplyDelete
  38. Why not download Goodreads, add me as a friend and your super duper android will scan the barcode and enter it in to goodreads for you then you'll never have to fill your phone up with pictures of books again.

    Just an idea ;)

    ReplyDelete
  39. I LOVE that you take pictures of book covers because I DO TOO! Except I just (2 weeks ago) got myself a library card - I know, suuuuper late to that party!

    ReplyDelete
  40. the furby fact is killing me! mainly b/c i can picture it! hahaha also, i take book pictures all of the time and head home to load up my nook book wishlist! love it!

    ReplyDelete

Thanks SO much for taking the time to read and comment on my blog! I read each one and love to respond and chat with you! :)